CPC ve CPM terimleri nedir?

Dijital dünyada her gün yeni dijital terimler ortaya çıkmasına rağmen dijital pazarlamanın en çok kullanılan terimleri daha uzun seneler hayatımızda olacak gibi. Dijital pazarlamanın bir harcama kanalı olmasından dolayı en fazla kullanılan terimler COST ile başlayan terimler 🙂 Örneğin cost per click vb . gibi. Şimdi en çok kullanılan 30 dijital pazarlama terimine göz atalım.

CPC ve CPM nerede kullanılır?

En fazla kullanılan terimlere baktığımız da hem google hem de facebook gibi büyük reklam platformlarında da en fazla rastlayacağınız terimlere olacaktır.

Cost Per Click- (Tıklama Başı Maliyet)

Cost per Click dijital pazarlama terminolojisinde ne fazla kullanılan terimlerden biridir. CPC (Sipisi diye okunur.) reklamlarınızın her tıkladığında sizin ne kadar ücret ödediğinizi gösteren terimdir. Örneğin bir reklam için 10 TL ödediniz ve 10 adet tıklama/click aldınız. CPC ücretiniz 10/10= 1 TL olarak gerçekleşir.

Cost Per Mille CPM- (BGBM – Bin Gösterim Başı Maliyet)

Cost per Mille’da dijital pazarlama terminolojisinde ne fazla kullanılan terimlerden biridir. CPM (Sipiem diye okunur.) reklamlarınızın her 1000 gösterimde ne kadar ücret ödediğinizi gösteren dijital pazarlama terimidir.. Örneğin bir reklam için 10 TL ödediniz ve 10.000 gösterim aldınız. Bunun sonucunda Maliyet/Gösterim*1000 olarak hesaplarsak CPM ücretiniz 10/10000*1000= 1 TL olarak gerçekleşir. 1 TL ile 1000 gösterim, 10 TL ile 10.000 Gösterim alırsınız.

Effective Cost Per Mille eCPM- Nedir?

Effective Cost per Mille özellikle ülkemizde çok kullanılmayan ve bilinmeyen bir terim. Lakin bu terim hem reklamvereni hem de yayıncıyı yakından ilgilendiren bir dijital pazarlama terimi. Şöyle ki herkes cpc ve cpm ücretleri üzerinden değerlendirme yaparken asıl noktayı yani reklam verimliliğini kaçırıyor. Yayıncılar(Reklamı yayınlayanlar örneğin Hürriyet.com vb.) aslında yaptığı gösterimler ve reklam alanlarının doluluğu üzerinden para kazanmakta. Dolayısıyla siz cpc rakamlarıyla çalışsanız bile nasıl olsa ben sadece tıklandıkça para ödüyorum diye düşünmemeniz gerekiyor. Yayıncı her halükarda 1.000 gösterim üzerinden sizden parasını alıyor. Siz reklamı ne kadar alakalı ve ilgili kitleye gösterirseniz aslında cpc maliyetlerinide o kadar düşmüş olacak ve 1.000 gösterime daha fazla click alacaksınız. Burada amaç zaten kullanıcının reklama tıklaması ve sitemize gelmesi. Dolayısıyla eCPM modeli reklamverenin çok daha kaliteli ve ilgili reklam vermesi gerektiğinşi anlatan bir terim.

Örnek vermek gerekirse. Sizin 2 adet reklamınız var; Bunlardan biri 1.000 gösterimde 1 tıklama alıyor ve diğeri 1.000 gösterimde 5 tıklama alıyor.

eCPM formülü : Tıklama Başı Maliyet x Tıklama Oranı x 1.000 olarak hesaplanır. Sonuç olarak siz 1.000 gösterim başı maliyet ödüyorsunuz niye bundan daha fazla tıklama almak istemeyesiniz ki? 1.000 gösterim için 1 TL ödüyorsunuz ve 1 tıklama alıyorsunuz veya 1 TL ödeyip 5 tıklama alıyorsunuz? Dolayısıyla bu metrik reklam verenin kendi reklamının kalitesini ölçmek için önemli bir metriktir.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir